O venres 9 de decembro, ás 20:00 horas, no Hotel
Hesperia (Rúa Juan Flórez, 16) da Coruña, no marco da inauguración da IV Feira
de Arte Galega, tivo lugar unha homenaxe poética a Alfonso Abelenda, na que
participan Pablo
Bouza, Miguel
Anxo Fernán-Vello, Olga
Patiño, Ánxeles
Penas, Dores
Tembrás, Xulio
L. Valcárcel, Diana
Varela e Eva
Veiga. A Exposición seguirá en días vindeiros.
ALFONSO ABELENDA
En 1959 trasládase a Santiago
para estudar Ciencias Exactas. Comeza a colaborar co Biografía
Nado no seo dunha familia de tradición artística,
asiste na Coruña ás clases de Antón García Patiño ata 1949, ano no que se
matricula na Escuela de Arquitectura de Madrid. Alí comeza os seus primeiros
pasos como pintor, asistindo ás clases de Gutiérrez Navas e estudando estatua e
lavado no Casón del Buen Retiro.
En 1954 realiza a súa primeira exposición na libraría de
"Lino Pérez" da súa cidade natal, ao tempo que forma grupo cos
pintores Labra, Lago Rivera e Tenreiro; colaboradores habituais de Atlántida,
revista que supón unha tentativa pioneira de afirmación vangardista nun
contexto opresivamente provinciano. Cumpre o servizo militar en Marrocos,
e expón en Tetuán, Tánxer e Rabat.
En 1959 trasládase a Santiago para estudar Ciencias
Exactas. Comeza a colaborar como debuxante en La Codorniz, formando
grupo con Ballesta e Puig Rosado, entre outros. Viaxa por Europa, expoñendo en
Londres e París a principios dos 60 e participa na histórica colectiva de
artistas galegos promovida por "O Galo" en Santiago de Compostela.
Establécese despois en Madrid dedicándose á decoración e montaxe de
exposicións. Participou nas feiras mundiais de Bruxelas e Nova York, e
traballou para a fábrica de porcelanas Bidasoa, entre outros.
A súa incursión no humor gráfico, actividade que
lle reportou enorme prestixio, é cada vez maior. En 1968 recibe a primeira
medalla do Salón Nacional de Humoristas.
Retorna a Galicia a mediados dos 70, onde ao
pouco tempo comezan a rendirlle tributos e homenaxes.
A súa obra, nun principio, de marcada tendencia
expresionista, de imaxes deformadas e violento colorido, segue os rumbos dunha
evolución na que é moi importante a súa actividade como debuxante humorístico e
satírico. Esta visión deformante, distorsionada e agridoce da realidade vaina
aplicar aos seus óleos e aos seus relatos de forte expresividade cromática
e formal. Nestes últimos anos, a paisaxe, con predilección polos recantos
urbanos achegados ao mar, converteuse nun tema habitual. Cunha linguaxe
formal sintética dunha pincelada rápida e chea de materia, constrúe os seus
obxectos e edificios, os seus barcos e xentes.
o debuxante en La Codorniz,
formando grupo con Ballesta e Puig Rosado, entre outros. Viaxa por Europa,
expoñendo en Londres e París a principios dos 60 e participa na histórica
colectiva de artistas galegos promovida por "O Galo" en Santiago de
Compostela. Establécese despois en Madrid dedicándose á decoración e montaxe de
exposicións. Participou nas feiras mundiais de Bruxelas e Nova York, e
traballou para a fábrica de porcelanas Bidasoa, entre outros.
A súa
incursión no humor gráfico, actividade que lle reportou enorme prestixio, é
cada vez maior. En 1968 recibe a primeira medalla do Salón Nacional de
Humoristas.
Retorna a
Galicia a mediados dos 70, onde ao pouco tempo comezan a rendirlle
tributos e homenaxes.
A súa obra,
nun principio, de marcada tendencia expresionista, de imaxes deformadas e
violento colorido, segue os rumbos dunha evolución na que é moi importante a
súa actividade como debuxante humorístico e satírico. Esta visión deformante,
distorsionada e agridoce da realidade vaina aplicar aos seus óleos e aos
seus relatos de forte expresividade cromática e formal. Nestes últimos anos, a
paisaxe, con predilección polos recantos urbanos achegados ao mar,
converteuse nun tema habitual. Cunha linguaxe formal sintética dunha pincelada
rápida e chea de materia, constrúe os seus obxectos e edificios, os seus barcos
e xentes.
No hay comentarios:
Publicar un comentario